អត្តានុរក្ខកថា

នមោ តស្ស ភគវតោ អរហតោ សម្មាសម្ពុទ្ធស្ស
សូមនមស្ការចំពោះព្រះភគវន្តមុនី អរហំសម្មាសម្ពុទ្ធ ព្រះអង្គនោះ (ព្រមទាំងព្រះធម៌និងព្រះអរិយសង្ឃ ដោយគោរព)។
វេលានេះ អាត្មាភាពសូមសម្ដែងអំពីសុភាសអានបន្ត »

កម្លាំង​នៃ​សាមគ្គី

និទានសុភាសិតរឿងតច្ឆកសូករៈ
សាមគ្គី គឺសេចក្ដីព្រមព្រៀងនៃជនអ្នកនៅរួបរួមគ្នាជាពួកជាសង្គម ដោយជឿស្ដាប់បង្គាប់បញ្ជានិងឱវាទរបស់អ្នកដែលជាប្រធាន ស្រុះចិត្តគ្នាដើរតាមក្រោយដោយសេចក្ដអានបន្ត »

វិវាទមូល

នមោ តស្ស ភគវតោ អរហតោ សម្មាសម្ពុទ្ធស្ស។
សូមនមស្សការ ចំពោះព្រះភគវន្តមុនី ជាអរហន្តសម្មាសម្ពុទ្ធ ព្រះអង្គនោះ (ព្រមទាំងព្រះធម៌និងព្រះអរិយសង្ឃ ដោយសេចក្ដីគោរព)។
សូមសម្ដែងអំពីវិវាទមូល អានបន្ត »

ឈ្នះ​ខ្លួន​ឯង​ប្រសើរ​បំផុត

តាមធម្មតា មនុស្សក្នុងលោកដែលរួមគ្នានៅជាសង្គមតូចក្ដី ធំក្ដី តែងមានការវិវាទឈ្លោះទាស់ទែងគ្នា ដោយការដណ្ដើមយកត្រូវ ឬយកឈ្នះតែរៀងខ្លួន។ ផលជម្លោះនេះ បើក្នុងសង្គមតូចៗ បង្កើតទៅជាវាយដាអានបន្ត »

វិរុទ្ធ​វត្ថុ​កថា

សម្ដែងពីវត្ថុដែលប្លែកគ្នាក្នុងត្រៃលោក [១]
ត្រៃលោកតែងទ្រទ្រង់វត្ថុមានវិញ្ញាណនិងគ្មានវិញ្ញាណ វត្ថុមានវិញ្ញាណបានខាងមនុស្ស អមនុស្ស [២] និងសត្វតិរច្ឆាន  វត្ថុគ្មានវិញ្ញាណបានខាងដី អានបន្ត »

រាជវសតី​កថា

នមោ  តស្ស  ភគវតោ  អរហតោ  សម្មាសម្ពុទ្ធស្ស
សូមនមស្ការចំពោះព្រះភគវន្តមុនី អរហំសម្មាសម្ពុទ្ធ ព្រះអង្គនោះ ( ព្រមទាំងព្រះធម៌និងព្រះអរិយសង្ឃ ដោយសេចក្ដីគោរព )។
ក្នុងឱកាសនេះ អាត្មាភាពសអានបន្ត »

ឃ្លោក​លិច ​អំបែង​អណ្ដែត

ពាក្យថា “ឃ្លោកលិច អំបែងអណ្ដែត” នេះ ជាពាក្យដែលយើងធ្លាប់និយាយរត់មាត់មកហើយ មិនមែនជាពាក្យទំនើបទើបនឹងមានថ្មីទេ។ ពាក្យនេះ ជាសុភាសិតបុរាណ កើតមានតាំងពីជាន់ពុទ្ធសម័យ រវាង២៥សតវត្សមកហអានបន្ត »

អភយទាន​ពិសេស

អភយទាន​ពិសេស
៣ កុម្ភៈ ២០១៥ – មេត្តាកវី
នមោ តស្ស ភគវតោ អរហតោ សម្មាសម្ពុទ្ធស្ស។
សូមនមស្ការចំពោះព្រះអរហន្តសម្មាសម្ពុទ្ធអង្គនោះ ( ព្រមទាំងព្រះធម៌និងព្រះសង្ឃ ដោយសេចក្ដីគោរព )។
លំដាប់នអានបន្ត »

សុខមូលកធម៌

ធម៌ជាហេតុនាំឱ្យកើតសេចក្ដីសុខនេះ ព្រះសម្ពុទ្ធទ្រង់បានសម្ដែងទុកជាច្រើនបែប ៖
កន្លែងខ្លះបានសម្ដែងថា « សុខោ បញ្ញស្ស ឧច្ចយោ ការសន្សំនូវបុណ្យ ជាហេតុនាំមកនូវសេចក្ដីសុខ »។
កន្លែងខ្លះ បអានបន្ត »

អំពី​ទេវតា

ទេវតាគឺជាអ្វី ?
តាមច្បាប់ព្រះពុទ្ធសាសនា ទេវតាជាសត្វមានកាយទិព្វមួយក្រុម។ សត្វក្រុមនេះមានបីផ្នែក ៖
 ១ – ថ្នាក់នៃទេវតាដែលអាស្រ័យនៅក្នុងឋានកណ្ដាល
២ – ថ្នាក់នៃទេវតាដែលអាស្រ័យនៅក្នុអានបន្ត »